Bewoners

Ontdek hier een antwoord op veel van je vragen als bewoner van onze residentie.

  U wenst een boek te lezen

Er is een kleine bibliotheek aanwezig in het woon- en zorgcentrum. Vraag er gerust naar bij het zorgpersoneel. Zij zullen u graag het aanbod boeken aanbieden.


  U wenst de krant te lezen

Dagelijks is er een krant ter beschikking in ons woon-zorgcentrum. Maar u kunt ook altijd zelf een abonnement nemen op een krant of tijdschrift.


  U wenst deel te nemen aan het ontspanningsleven in ons WoonZorgCentrum

Regelmatig organiseren we optredens, feesten en uitstappen of activiteiten binnenshuis zoals: gezelschapsspelen, groepsgymnastiek, handambacht, koken, ....

Per kwartaal maken we met enkele geïnteresseerde bewoners en vrijwilligers de huiskrant "Nieuwsbrief". Hierin vindt u een agenda en een overzicht van de gebeurtenissen in onze instelling.

De animatoren en de ergotherapeuten zijn de drijvende kracht achter deze waaier aan activiteiten. Zij zullen niet nalaten u aan te spreken en uit te nodigen voor een of meerdere van deze activiteiten.


  U wenst buiten te vertoeven

U kunt gebruik maken van onze tuin en terrassen. In de zomer staan tuinstoelen en -tafels ter beschikking op het terras.


  U wenst uw huisdier te zien

Uw huisdieren (indien ze niet gevaarlijk of hinderlijk zijn) mogen gerust op bezoek komen.


  U wenst op weekend, op vakantie, op verlof te gaan

U bent vrij om een dag/ weekend/ periode afwezig te zijn bv. op vakantie met familie.

Breng ons bij langere periodes op tijd op de hoogte zodat wij kunnen voorzien in (medische) materialen en behoeften.

Gelieve elk vertrek/afwezigheid te melden aan iemand van de zorgequipe, dit in functie van de brandveiligheid.


  U wenst een priester

U kunt beroep doen op een priester naar uw keuze. De verpleging zal voor u een afspraak maken.


  U wenst te telefoneren

Er kan een telefoon geïnstalleerd worden op uw kamer, het gebruik hiervan is in de dagprijs inbegrepen.


  U wenst een brief te posten

U mag uw brief afgeven aan de directie. Zij zorgt voor een postzegel en het op de post doen van uw brief/kaart


  U verwacht post

Bij de opname wordt met de bewoner en/of zijn/haar vertegenwoordiger duidelijk afgesproken hoe en aan wie de briefwisseling wordt bezorgd.

Kranten en tijdschriften worden op de kamer bezorgd.

Indien niet anders afgesproken, wordt alle andere briefwisseling in het persoonlijk bakje van de bewoner aan de inkom van het WZC geplaatst.


  U wensen rond de maaltijden

Bij opname wordt met u besproken of er bepaalde diëten gevolgd dienen te worden, of er allergieën aanwezig zijn, intoleranties,...

Zowel voor het ontbijt als het avondmaal is er een ruime keuze aan beleg.

De menu's voor de middagmalen worden steeds tijdig doorgegeven, indien nodig wordt een alternatief voorzien op basis van de doorgegeven informatie bij opname.


  U wenst een extra drank buiten de voorziene maaltijden (drinkbaar water steeds gratis beschikbaar)

U hebt verschillende keuzes om extra drank voor uzelf te voorzien:

  • Uw familie brengt de gewenste drank mee en dit kan in de frigo op de kamer geplaatst te worden
  • U kunt gebruik maken van het frisdrankautomaat
  • U kunt een extra frisdrank vragen (ook uit het automaat) aan iemand van de zorgequipe. Deze zullen dit doorgeven aan de directie om op de factuur te plaatsen. (U hoeft dus geen geld aanwezig te hebben)

  U wenst uw persoonlijk wasgoed via onze externe voorzien wasserij te laten doen

Uw persoonlijk wasgoed kan via ons gewassen worden. Wij doen hier zelf beroep op een externe wasserij.

De kledij wordt door de wasserij genaamtekend.

De wasserij factureert per kledingstuk.

De prijs van de wasserij wordt onder vergoedingen aan derde gefactureerd op de bewonersfactuur.


  U wenst een pedicure of voetverzorgster

U kunt beroep doen op de pedicure van het WZC, zij komt wekelijks langs (met uitzondering van verlofperiodes of ziekte).

De kosten van de pedicure worden dan op de factuur bijgevoegd.

Daarnaast bent u vrij om uw eigen pedicure te laten komen indien hij/zij ook aan huis bezoeken doet.


  U wenst een kapster

Wekelijks kan u gebruik maken van de diensten van onze kapster. De prijzen van toepassing hangen uit in de badkamer. Uw rekening wordt vereffend via uw maandelijkse factuur.


  U wenst uw dokter

U vraagt aan de verpleging om een afspraak met uw dokter te maken buiten de normale maandelijkse consultatie. De verpleging zal u komen vertellen wanneer de dokter gaat langskomen.

De dokter moet u niet rechtstreeks betalen, dit komt op de factuur samen met het getuigschrift.


  U moet op consultatie gaan

Indien u op consultatie moet naar het ziekenhuis, de oogarts, de tandarts, … vragen wij dat bij voorkeur familie of kennissen u begeleiden.


  U wenst een logopediste

Via de verpleging kan u een afspraak maken met een logopediste naar keuze: de kostprijs is niet inbegrepen in de dagprijs.


  U wenst een kinesitherapeut

Een behandeling is mogelijk op doktersvoorschrift en/of op vraag van het afdelingsteam. Naast therapeutische behandelingen staan zij ook in voor het aanbieden van hulpmiddelen (aangepast eetgerei, rolstoelen, looprekken, individueel op maat gemaakte geriatrische zetel, …) en waken zij over uw zit -en ligcomfort.


  U wenst een rolstoel of looprek

Indien u een rolstoel of looprek wenst dan kan deze op voorschrift van de dokter aangevraagd worden.

De collega's van animatie en kiné zorgen voor de afhandeling hiervan.